ZO MAAK JE DE BESTE EERSTE INDRUK MET JOUW WEBSITE

Een website is vaak de eerste kennismaking die potentiële klanten met jouw bedrijf hebben. En 50 milliseconden zijn genoeg voor een potentiële klant om een mening te vormen over jouw website. Het is daarom super belangrijk om een goede eerste indruk met jouw website te maken. Maar hoe doe je dat precies? In deze blog delen we zes tips om ervoor te zorgen dat jouw website de juiste toon zet en een blijvende indruk achterlaat bij bezoekers. Van design en navigatie tot het gebruik van visuals. Alles om bezoekers langer op jouw website te houden en ze enthousiast te maken!

DEEL OVERZICHTELIJK WAT JIJ JOUW POTENTIËLE KLANTEN KUNT BIEDEN

Maak in één oogopslag duidelijk wat jij aanbiedt en waarom het relevant is voor potentiële klanten om jouw website te bezoeken. Gebruik daarvoor eenvoudig te lezen teksten die hen direct aanspreken. 

ZORG VOOR EEN DUIDELIJKE NAVIGATIE VOOR MEER GEBRUIKSGEMAK

Potentiële klanten moeten snel kunnen vinden wat ze zoeken. Zorg er daarom voor dat ze makkelijk door jouw website kunnen navigeren. Dit bereik je door gebruik te maken van een logische lay-out en websitestructuur.

CREËER EEN MOBIELVRIENDELIJKE WEBSITE

Steeds meer mensen bekijken jouw website via hun mobiele telefoon. Daarom is het noodzakelijk om een mobielvriendelijke website te creëren, die op alle mobiele schermformaten goed werkt en waarmee je jouw ideale klanten bereikt.

MAAK GEBRUIK VAN PERSOONLIJKE EN RELEVANTE VISUALS

Persoonlijke en relevante afbeeldingen en video’s zijn krachtige tools om jouw boodschap over te brengen. Zo kun je jouw merkverhaal op een eenvoudige en visueel aantrekkelijke manier communiceren. Maak visuals die jouw ideale klanten aanspreken en die passen bij de stijl van jouw merk. Door gebruik te maken van de juiste afbeeldingen en video’s, vergroot je de betrokkenheid van jouw ideale klanten bij jouw merk, product of dienst.

VOORKOM EEN TRAGE WEBSITE

Zorg voor snelle laadtijden van jouw pagina’s, afbeeldingen en video’s, zodat websitebezoekers niet te lang hoeven wachten. Niemand houdt van wachten, en als jouw website te traag is, is de kans groot dat bezoekers snel vertrekken en op andere websites op zoek gaan naar informatie. Wanneer de laadtijden te lang zijn, loop je dus het risico om potentiële klanten te verliezen. Ook heeft een trage website een negatieve impact op jouw zoekmachine ranking.

WEES AUTHENTIEK EN PERSOONLIJK

Laat jouw merkidentiteit en -persoonlijkheid weerspiegelen in het design en de inhoud van jouw website. Dit kan helpen om een emotionele band op te bouwen met jouw potentiële klanten.